Kerkelijk huwelijk aanvragen

Jullie willen trouwen. En ook in de kerk. Fantastisch! Van harte gefeliciteerd met jullie “voorgenomen huwelijk” (zoals dat heet). We wensen jullie een prachtige dag, waarop jullie de zegen van God ontvangen!

Hoe werkt dat?

Als jullie je huwelijk willen laten bevestigen en inzegenen in de kerk, neem je zodra je een voorlopige datum hebt contact op met de dominee (klik hier of bel 06-50819202). Je overlegt over datum en tijd waarop jullie in de kerk willen trouwen. Meestal volgen er dan drie of vier avonden waarop je samen nadenkt over het huwelijk en de invulling van de dienst bespreekt: een soort huwelijkscatechese.

En of je nu bijna, kort of al langer getrouwd bent… het boek Ik ook van jou is een aanrader om samen te lezen en te bespreken.